پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227277
سردار جزايري: بازگشت انگليس به منطقه، جُک سال است!
تاریخ انتشار : 1395/09/23 11:27:58
نمایش : 978
سردار جزايري درباره گمانه زني ها پيرامون بازگشت انگليس به منطقه گفت: از نظر ما نسبت به گذشته هيچ اتفاق جديدي مشاهده نمي شود و بازگشت انگليسي ها به منطقه به عنوان يک قدرت بيشتر به يک شوخي و طنز سال مشابهت دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار سيد مسعود جزايري معاون ستاد کل نيروهاي مسلح حضور و تسلط دوباره انگليس بر منطقه را «طنز سال» توصيف کرد و گفت: بريتانياي کبير سال‌ها پيش مرده و خاکستر آن را هم باد با خود برده است.

جزايري تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران توانمندي‌هايي به دست آورده که مي‌تواند در دوردست‌ها از خود و منافع مقاومت در منطقه دفاع کند.

معاون ستاد کل و سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح همچنين با تأکيد بر اينکه کارنامه دولت هاي برخاسته از دو حزب حاکم بر امريکا مملو از برافروختن جنگ هاي فراوان جنگ هاي فراوان، ويراني هاي بي شمار، خونريزي هاي بسيار است گفت: ما توانمندي هايي را به وجود آورده ايم که مي توانيم در دوردست ها از خودمان و منافع مقاومت در منطقه دفاع کنيم.

درباره آمريکا پيشداوري نمي‌کنيم

سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح تأکيد کرد: درباره اقدامات آتي امريکا در ارتباط با منطقه و جمهوري اسلامي ايران نبايد پيشداوري کرد، زيرا سابقه سياست ها و اقدامات دو حزب حاکم بر امريکا به ويژه درباره منطقه حساس غرب آسيا، بيانگر مشابهت هاي فراوان است و هر کدام از آنها که در امريکا به قدرت رسيده اند، جنگ هاي فراوان، ويراني هاي بي شمار، خونريزي هاي بسيار زياد را در تاريخ ثبت کردند و مردم منطقه، دردهاي بسياري از دولت امريکا متحمل شده اند و به نظر مي رسد اين موضوع مبتني بر ذات و نوع حاکميت در ايالات متحده امريکا بوده است.

در دوردست‌ها از مقاومت دفاع مي‌کنيم

سردار جزايري در پاسخ به دليل اظهار نظر اخير خود مبني بر در تيررس بودن نيروهاي امريکايي در منطقه براي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران، دکترين و سياست دفاعي ويژه اي دارد. واقعيت هايي وجود دارد که همگي بايد به آن توجه کنند.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به فضل الهي، امروز يک قدرت است و ميان تعريفي که درباره قدرت ايران اسلامي با قدرت بيان شده از سوي سيستم هاي سلطه گر، تفاوت فراوان دارد. بنابراين ما دفاع لازم و اقدامات لازم با شرايط در منطقه را داريم و خوشبختانه ما در اندازه اي هستيم که مي توانيم سناريوهاي پيش بيني شده خودمان درباره تحولات آتي و تحولات جاري در زمان مقتضي عمل کنيم.

معاون ستاد کل گفت: بر اين اساس، ما توانمندي هايي را به وجود آورده ايم که مي توانيم در دوردست ها از خودمان و منافع مقاومت در منطقه دفاع کنيم که اين جزو وظايف ذاتي انقلاب اسلامي و رسالت هاي انساني ماست. رسالت انساني ايجاب مي کند که هر جا ظلمي واقع شد بايد با آن برخورد کرد.

بازگشت انگليس به منطقه، جُک سال است!

سردار جزايري درباره گمانه زني ها پيرامون بازگشت انگليس به منطقه گفت: از نظر ما نسبت به گذشته هيچ اتفاق جديدي مشاهده نمي شود و بازگشت انگليسي ها به منطقه به عنوان يک قدرت بيشتر به يک شوخي و طنز سال مشابهت دارد. گاهي انگليسي ها خودشان را در قامت به اصطلاح "بريتانياي کبير" مي بينند. اين در حالي است که بريتانياي کبير سال هاست مرده است و خاکستر آن را هم باد برده است.

وي تأکيد کرد: انگليسي ها و اروپايي ها بايد واقع نگر باشند و تحولات را به خوبي ببينند. مطمئن باشيد که بصيرت افکار عمومي در منطقه دچار تغييرات بسياري شده است و مردم اجازه نمي دهند انگليسي ها يا سايرين بخواهند مجددا سلطه خودشان را بر منطقه بازيابند. البته متأسفانه ما در منطقه با برخي دولتهاي وابسته و ارتجاعي مواجه هستيم که زمينه ساز حضور رژيم هاي سلطه در منطقه را فراهم مي کنند. ولي امروزه شرايط مانند گذشته نيست و مردم منطقه قطعا اجازه نخواهند داد حضور بيگانگان در منطقه پايدار باشد.

حضور ايران، نافي سلطه گري در منطقه

سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح گفت: حضور قدرتمند جمهوري اسلامي ايران و مقاومت منطقه هر گونه حضور سلطه گرانه را نفي مي کند، اصولا کشورهاي در حد و اندازه انگلستان و يا موارد مشابه نمي توانند ارزش افزوده اي در ارتباط با امنيت کشورهاي منطقه داشته باشند و به همين دليل نمي توانند پايدار باشند، امکان دارد دعوتي از سوي برخي از رژيم هاي وابسته و نوکر صفت آنان انجام شود اما اين دعوت پايدار نخواهد بود.

تاکيد ايران بر تامين گروهي امنيت منطقه

وي با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران با کمک ساير دوستان خود تلاش خواهد کرد امنيت منطقه را فراهم نمايد، افزود: ما دست دوستي به طرف همه مردم منطقه دراز مي کنيم و از آنان مي خواهيم با يکديگر امنيت گروهي کامل و هميشگي را براي اين منطقه حساس و راهبردي فراهم آوريم. اين به نفع همه جهان به خصوص به نفع تمام کشورهاي منطقه است.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد، ما در نيروهاي مسلح يک مجموعه مانور و رزمايش داريم، البته جزو برنامه هاي سالانه و روتين ماست که به همين دليل حسب شرايطي که از گذشته پيش بيني شده اين رزمايش ها انجام مي شود، رزمايش هاي مزبور در زمينه ها و عرصه هاي مختلف است، استراتژي ها و راهبردهاي مختلف مورد بازبيني قرار مي گيرد، در زمين اجرا و نقاط ضعف و قوت بررسي مي شود. اين از برنامه هاي هميشگي نيروهاي مسلح ايران است.

شکست آمريکا با پيروزي عراق و سوريه بر تروريسم

وي گفت: هر پيروزي حتي کوچک در جبهه مربوط به دولت و مردم سوريه و عراق، در جنگ با تروريسم و سربازان نيابتي آمريکا تحقق بيابد يک شکست براي آمريکا و اذنابش است اعم از کوچک و بزرگ ، آمريکا با گسيل گروه ها تروريستي با کمک برخي از کشورهاي منطقه کوشيد نظام سوريه را سرنگون و عراق را تجزيه کند، اگر نظام سوريه را نتوانند سرنگون کنند مي کوشند آن را تجزيه کنند. در يک همکاري گروهي منطقه اي آمريکا و هم پيمانانش و برخي از کشورهاي اروپايي کوشيدند اين طرح و نقشه را پياده کنند. اين طرح در راستاي همان طرح خاورميانه بزرگ است.

قرار بود نقشه تجزيه سوريه در حلب شکل بگيرد

سردار جزايري افزود: 5 سال از اين قضيه گذشته و نظام سوريه نه تنها سرنگون نشده و نه تنها اجازه تجزيه کشورش را نداده بلکه نظام، مردم، ارتش و بسيج مردمي سوريه تلاش بي وقفه اي را براي مقابله و مبارزه با تروريست ها و در واقع سربازان اجاره اي آمريکا انجام مي دهند. ميدان سوريه نشان دهنده تحولات و موفقيت هاي بسيار زيادي است که توسط نظام و ارتش سوريه حاصل شده است که نمونه آن حلب است، همان جايي که قرار بود نقشه تجزيه کشور سوريه از آنجا شکل گيرد و در آنجا حکومت جديدي ايجاد شود، اما اين اتفاق، نيفتاده است، رزمندگان سوري و مقاومت منطقه در حال اخراج آخرين سربازان اجاره اي آمريکا هستند، البته اين به آن معني نيست که دشمن از حيله گري دست برداشته است.

وي گفت: کشورهايي مانند آمريکا، ترکيه، عربستان، انگلستان، مي کوشند با افزودن طول و گستره جنگ منويات بسيار خبيثانه خود را پياده کنند، وزير امور خارجه انگلستان گفت، «پيروزي هايي که نظام سوريه در حلب کسب نموده است، موقتي بوده و خاکستر خواهد شد»! اين قبيل اظهارات فقط بوي جنگ طلبي، تروريسم و خشونت مي دهد.

هشدار به اتحاديه اروپا

سردار جزايري افزود: جامعه جهاني بايد به اين موضوع توجه نمايد که چه طرف هايي آتش بيار معرکه هستند، چه کساني تروريسم را ترويج مي دهند، اين تروريسم روزي گريبانگير آنان خواهد شد، سال هاي قبل نيز اين مساله را پيش بيني کرده و مخصوصا به اروپايي ها هشدار داده و گفته بوديم که شما که از تروريست ها حمايت مي کنيد، روزي برخواهند گشت و براي شما مزاحمت هاي جدي ايجاد خواهند کرد، سال هاي گذشته همه شاهد اين موارد بودند، ترديد نداشته باشيد در آينده وقتي که مقاومت سوريه و عراق به نتيجه برسد و تروريست ها از اين دو کشور اخراج شوند که خواهند شد، اين تروريست ها در کشورهاي حامي خودشان سر ريز خواهند شد و آن موقع مقابله با آنان براي اين کشورها و نظام ها ديگر دير خواهد بود.   

آمريکا به دنبال سياست سرزمين سوخته در سوريه

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مجموعه دولتهايي که عليه سوريه و مقاومت منطقه در حال جنگ هستند تلاش مي کنند جبهه ها را مرتب گسترده کنند که البته گسترش جبهه ها اولين صدمه اش براي غير نظاميان، مردم و زيرساختهاي سوريه خواهد بود البته آمريکا تلاش مي کند سرزمين سوخته را بار ديگر در سوريه به نمايش بگذارد.

سردار جزايري با بيان اين که در جنگ ها معمولا شکست و پيروزي هست و ممکن است جايي تصرف و مجددا ازدست دشمن خارج شود، خاطرنشان کرد: در مجموع دولت و رزمندگان هم پيمان سوريه پيشرفت هاي بسيار خوبي کسب کرده اند و برخي مناطق هم در حال دست به دست شدن است اما روند مبارزه بيانگر پيروزي رزمندگان سوري است.

دست و پا زدن دشمن در برابر مقاومت

وي گفت: آنچه که شما امروز در صحنه بزرگ سوريه مشاهده مي کنيد در واقع دست و پا زدن هاي جبهه خصم در برابر مقاومت است و در آينده پيروزي قاطع از آنِ دولت و مردم سوريه خواهد بود.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: نگاه آمريکايي ها و دشمنان سوريه در مورد حلب و ايجاد دولت جديد، نقطه تجزيه سوريه است که تا حدود زيادي در باره موصل هم صدق مي کند به همين دليل اقدام دولت و نيروهاي مردمي عراق و حشدالشعبي و پيروزي عراق در زمينه بيرون راندن دشمن و تروريستهاي بيگانه از موصل براي امريکائيها که طراح بزرگ اين خضومتهاست، بسيار اقدام دردناکي به شمار مي آيد.

سربازان اجاره اي؛ عمق خباثت آمريکا در عراق

سردار جزايري خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن بيانگر موفقيت ها و پيروزي هاي  دولت و مردم عراق است، دولت و مردم عراق متوجه عمق خباثتي که درباره کشورشان توسط تروريستها و بهتر بگويم سربازان اجاره اي امريکا در حال اجراست، پي برده اند، آنها به خوبي متوجه شدند که دشمن به دنبال سرنگوني، نابودي و يا تجزيه  کشور بزرگ عراق است.

تجزيه عراق و سوريه به زيان منطقه است

وي گفت: بديهي است که مردم عراق، مقاومت منطقه و دولت جمهوري اسلامي ايران اجازه تجزيه را درعراق نخواهند داد و هرگونه تجزيه چه درسوريه چه در عراق و در هرکجا، قطعا در ميان مدت و دراز مدت به ضرر امنيت منطقه خواهد بود، تصور قطعي ما بر اين است که نقشه دشمن، نقش بر آب خواهد شد.

ترکيه به ترفند آمريکا پي برد

سردار جزايري افزود: آمريکا داشت درمنطقه درباره ترک ها اقدامي مي کرد که نتيجه آن غير مستقيم به نوعي تجزيه در عراق يا سوريه به حساب مي آمد، دولت ترکيه متوجه ترفند آمريکايي ها دراين زمينه شد و اقدام نظامي انجام داد.

وي گفت: ما هر دو اقدام را به شکل قاطع محکوم و تاکيد مي کنيم که دولت و نظاميان ترکيه يا هر کشور ديگري نمي توانند در سوريه يا در عراق حضور پيدا کنند ممکن است مانند تروريستها حضور موقتي داشته باشند ولي قطعا در دراز مدت حضور آنان تحمل نخواهد شد.

منبع:العالم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html